punta arenas, Chili - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van petrajanzuidamerika - WaarBenJij.nu punta arenas, Chili - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van petrajanzuidamerika - WaarBenJij.nu

punta arenas, Chili

Door: Jan Jansen

07 Januari 2015 | Chili, Punta Arenas

Op maandag 5 januari, na nog een ochtend zaken regelen voor het huis. Werden we door Henk naar het vliegveld in Brussel gebracht voor een vlucht naar Madrid, nadien met een dreamliner, het nieuwste vliegtuig van Boeing naar Santiago de Chili gevlogen. In Santiago was het volop zomer en hebben we kunnen genieten van de warme zonnenstralen. Santiago ligt in vallei geheel omgeven door het Andesgebergte. In Santiago via een binnenlandse vlucht met stop in Puerte Montte geeindigd in de meest zuidelijke stad van Chili. Het stadje van 103000 inwoners gelegen aan de straat van Magellan. Hier kan de zee echt spoken en staat er ook vaak een flinke wind. Ruimte genoeg hier, je vraagt je af welke mensen hier ooit naar toe zijn getrokken om hun bestaan op te bouwen. Uiteindelijk werden we door het lokale reisburo, die ons van de nodige informatie verzag op dinsdag 6 januari om 19 lokale tijd bij het hotel binnen gebracht. Het was toen 4 uur later in Nederland dus 23 uur. Uiteindelijk 28 uur gereist om op dit mooie plekje te komen. Het voordeel is het is zomer hier dus daglicht van 5 uur in de ochtend tot 23 uur in de avond. Toch lekker. Vandaag woensdag krijgen we de auto en rijden we richting het NP Torre del Paine.