punta arenas, Chili - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van petrajanzuidamerika - WaarBenJij.nu punta arenas, Chili - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van petrajanzuidamerika - WaarBenJij.nu

punta arenas, Chili

Door: Jan Jansen

07 Januari 2015 | Chili, Punta Arenas

Op maandag 5 januari, na nog een ochtend zaken regelen voor het huis. Werden we door Henk naar het vliegveld in Brussel gebracht voor een vlucht naar Madrid, nadien met een dreamliner, het nieuwste vliegtuig van Boeing naar Santiago de Chili gevlogen. In Santiago was het volop zomer en hebben we kunnen genieten van de warme zonnenstralen. Santiago ligt in vallei geheel omgeven door het Andesgebergte. In Santiago via een binnenlandse vlucht met stop in Puerte Montte geeindigd in de meest zuidelijke stad van Chili. Het stadje van 103000 inwoners gelegen aan de straat van Magellan. Hier kan de zee echt spoken en staat er ook vaak een flinke wind. Ruimte genoeg hier, je vraagt je af welke mensen hier ooit naar toe zijn getrokken om hun bestaan op te bouwen. Uiteindelijk werden we door het lokale reisburo, die ons van de nodige informatie verzag op dinsdag 6 januari om 19 lokale tijd bij het hotel binnen gebracht. Het was toen 4 uur later in Nederland dus 23 uur. Uiteindelijk 28 uur gereist om op dit mooie plekje te komen. Het voordeel is het is zomer hier dus daglicht van 5 uur in de ochtend tot 23 uur in de avond. Toch lekker. Vandaag woensdag krijgen we de auto en rijden we richting het NP Torre del Paine.

Verslag uit: Chili, Punta Arenas

3 maanden Zuid Amerika 2015

Een jaar geleden begonnen we met de voorbereidingen van onze reis door Zuid Amerika.
We vertrekken 5 januari en beginnen in het zuiden, in Patagonia en de Falklands. Om vervolgens noordwaarts te reizen en 1-3 in Peru aan te komen, in Urabamba, waar we een maand vrijwilligerswerk gaan doen bij een jongensopvang tehuis.
planning:
5-1 vlucht Brussel- Madrid Madrid – Santiago
6-1 vlucht Santiago – Puntas Arenas Hotel puntas Arenas (bus El Calafate 25-1 regelen)
7-1 auto (3 uur) Puerto Natalis; Hotel
18-1 Volunteer B&B
19-1 Vlucht naar Saunders Island, zelf koken
20-1 Saunders Island, zelf koken
21-1 Saunders Island, zelf koken
22-1 Vlucht naar Stanley, hotel (was laten doen)
23-1 Stanley, hotel
24-1 Vlucht naar Puntas Arenas vanaf nu alles zelf regelen

Bus El Calafate, Bus El Chalten, Merengebied, Chiloe Chili, Atacame dessert sterren Chili, Arica naar Peru

28-2 Naar Peru
1-4 retourvlucht Lima - Brussel