Torres del Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van petrajanzuidamerika - WaarBenJij.nu Torres del Paine - Reisverslag uit Torres del Paine, Chili van petrajanzuidamerika - WaarBenJij.nu

Torres del Paine

Door: petra en jan

09 Januari 2015 | Chili, Torres del Paine

Vanochtend een prachtig zicht op de Torres, zonnig weer. Het waait hard. Omdat we gisteren met de auto de uitzichtpunten bekeken hebben is er vandaag tijd om te wandelen.
Eerst een route vanaf de waterval gelopen, toen lekker koffie gedronken en daarna omhoog geklommen naar de condor uitzichtspunt. We zagen condors maar ver weg. Prachtig gewandeld. Morgen heel vroeg op om 4 uur aanrijden om op tijd te zijn voor vertrek om 12.00 uur naar de falklands. Mogelijk kunnen we daar moeilijker contact maken.
Het schijnt dat het niet mogelijk is om op deze veslagen te reageren. Ik ben er nog niet uit welke instelling ik moet wijzigen. Het gaat verder goed met ons wel een flinke omschakeling geweest van thuissituatie naar vakantie maar door alle schoonheid die we zien worden onze gedachte verzet. Dus we genieten echt en weten dat alles in goede handen is. Tot horens!

Verslag uit: Chili, Torres del Paine

3 maanden Zuid Amerika 2015

Een jaar geleden begonnen we met de voorbereidingen van onze reis door Zuid Amerika.
We vertrekken 5 januari en beginnen in het zuiden, in Patagonia en de Falklands. Om vervolgens noordwaarts te reizen en 1-3 in Peru aan te komen, in Urabamba, waar we een maand vrijwilligerswerk gaan doen bij een jongensopvang tehuis.
planning:
5-1 vlucht Brussel- Madrid Madrid – Santiago
6-1 vlucht Santiago – Puntas Arenas Hotel puntas Arenas (bus El Calafate 25-1 regelen)
7-1 auto (3 uur) Puerto Natalis; Hotel
18-1 Volunteer B&B
19-1 Vlucht naar Saunders Island, zelf koken
20-1 Saunders Island, zelf koken
21-1 Saunders Island, zelf koken
22-1 Vlucht naar Stanley, hotel (was laten doen)
23-1 Stanley, hotel
24-1 Vlucht naar Puntas Arenas vanaf nu alles zelf regelen

Bus El Calafate, Bus El Chalten, Merengebied, Chiloe Chili, Atacame dessert sterren Chili, Arica naar Peru

28-2 Naar Peru
1-4 retourvlucht Lima - Brussel