blaekers - Reisverslag uit Falkland Islands (Islas Malvinas), Falkland Eilanden van petrajanzuidamerika - WaarBenJij.nu blaekers - Reisverslag uit Falkland Islands (Islas Malvinas), Falkland Eilanden van petrajanzuidamerika - WaarBenJij.nu

blaekers

Door: jan

14 Januari 2015 | Falkland Eilanden, Falkland Islands (Islas Malvinas)

Sea lion eiland
In de avond van maandag nog naar het gelopen waar je de Gento pinguïns vanuit de zee het hagelwitte strand op zag schieten. dit met tientallen gelijk een machtig mooi gezicht. Daarbij woei de wind zo hard dat je door het zand gezandstraald werd. Lange tijd naar dit spektakel kunnen kijken. Het zalige van de Falkland is dat je overal mag komen zonder begeleiding, mits je de dieren maar met rust laat. Dus waar je ook loopt en waar je ook gaat zitten mag je zelf bepalen. Blijf je daarbij een of twee uur of langer zitten dat bepaal je zelf. Daarbij je bent hier bijna overal alleen, je kunt jezelf niet geloven dat je maar op enkele Dm. of meters van de dieren afstaat. nu zitten we een een grote logde, het enige op dit eiland met welgeteld 10 bezoekers. Dus elkaar in de weg lopen gebeurt niet het creëert wel een relaxte sfeer en je komt geheel tot rust.

dinsdag 13-1-15
Rondje over het eiland gemaakt. In tegenstelling tot gisteren is het vandaag niet veel wind en regelmatig zon. Een prachtige dag dus. Eerst naar de sea-olifanten, lekker in de duinen een uurtje liggen kijken. Toen langs de kust de pinguïns gezien naar de volgende groep sea-olifanten, overgestoken naar de sea-lions ook daar een tijdje gezeten en gepicknickt. Helaas kan je de sea-lions alleen vanaf de klif zien, ze hebben jongen en de mannetjes zijn erg logge beesten. Toen weer terug naar het pad waar Petra besloot terug naar de lodge te lopen en Jan nog een keer naar de rockhopper pinguïns. Het licht is hier geweldig, geen invloeden van uitlaatgassen of fabrieksterreinen. Daardoor kun je hier ook mijlen weg kijken. We blijven ons verbazen over de rust en de ruimte. Geweldige ervaring. Zo ook vanavond door een gebied van Magalann pinguïns naar het strand toe gelopen, waar je geheel alleen bent met de pinguïns die uit de zee komen en er in gaan. Daarbij was er totaal geen wind en dus een rustige zee zeldzaam voor de Falklands. Morgen verder naar het volgende eiland, Bleakers eiland hopelijk ook vol verrassingen.

Woensdag 14-1-15 Sea lion eiland - Bleakers eiland.

Vandaag vertrek vanaf het mooie sea lion eiland en dus opmaken voor vertrek met het vliegtuig naar Bleakers eiland ( Je zegt bliekers eiland) een hele tour! Zelf de labels aan de bagage doen en op naar het vliegveld, het weiland dus. Op de afgesproken tijd land het vliegtuig en binnen 5 minuten zijn we alweer in de lucht zonder opsmuk of veiligheid checks. Na een lange vlucht van 10 minuten landen we al op Bleakers eiland airport ook al een groot weiland. Hier worden we door de gastheer en vrouw met de jeep langs de hoogtepunten van het eiland gereden. tenslotte eindigen we in ons onderkomen wat in 2011 geheel nieuw is opgebouwd. Het ziet er allemaal goed verzorgd uit zo ook de maaltijden etc. Zo gingen we na de koffie en het verkregen plunchpakket op pad. Eerst komen we langs een groot veld met duizenden ...... aalscholvers de reuk is zeer sterk van de mest die door deze vogels geproduceerd wordt. Het is een komen en gaan van vogels overal om je heen ziet het wit van deze beesten. Rondom deze kolonie zitten de ........ geduldig te wachten op hun prooi de jonge aalscholvers die ook regelmatig uit de nesten worden meegesleurd. Het gevaar van deze roofvogels is ook als je dicht bij hun jongen in de buurt komt stevig wordt aangevallen. Ze deinzen niet terug voor wat hard roepen of dergelijk. Nadien weer enkele uren bij de rockhoppers doorgebracht, ook nog enkele gieren gezien. De tijd vliegt op deze eilanden, aangezien je niets anders hebt dan de natuur en jezelf. De Falklanders hebben een bijzondere status binnen de U.K. Zo mogen de kinderen na hun lagere school gratis gaan studeren in Engeland zelfs de Universiteit wordt betaald. Zo vertelde verder een falklandse dame ons dat als je gecremeerd wilt worden dan naar De UK wordt overgebracht om daarna in een urn terug te keren om hier te worden begraven. Zo na deze weetje stoppen we er weer effe mee.

Verslag uit: Falkland Eilanden, Falkland Islands (Islas Malvinas)

3 maanden Zuid Amerika 2015

Een jaar geleden begonnen we met de voorbereidingen van onze reis door Zuid Amerika.
We vertrekken 5 januari en beginnen in het zuiden, in Patagonia en de Falklands. Om vervolgens noordwaarts te reizen en 1-3 in Peru aan te komen, in Urabamba, waar we een maand vrijwilligerswerk gaan doen bij een jongensopvang tehuis.
planning:
5-1 vlucht Brussel- Madrid Madrid – Santiago
6-1 vlucht Santiago – Puntas Arenas Hotel puntas Arenas (bus El Calafate 25-1 regelen)
7-1 auto (3 uur) Puerto Natalis; Hotel
18-1 Volunteer B&B
19-1 Vlucht naar Saunders Island, zelf koken
20-1 Saunders Island, zelf koken
21-1 Saunders Island, zelf koken
22-1 Vlucht naar Stanley, hotel (was laten doen)
23-1 Stanley, hotel
24-1 Vlucht naar Puntas Arenas vanaf nu alles zelf regelen

Bus El Calafate, Bus El Chalten, Merengebied, Chiloe Chili, Atacame dessert sterren Chili, Arica naar Peru

28-2 Naar Peru
1-4 retourvlucht Lima - Brussel